in 2018 staat er veel werk op stapel voor de ondernemingsclub van de TTS-zone
TEMSE – Om het nieuwe jaar in te zetten organiseerde de ondernemingsclub van de TTS industriezone, in de toonzaal van Bouwpunt Van der Gucht aan de Eurolaan, een feestelijk netwerk-event met walking-diner-buffet en een optreden van de muziekband Funky D. Tijdens zijn speech gaf voorzitter Roland Van Gasse een beknopt overzicht van de belangrijkste dossiers die momenteel lopen de zijn voor de TTS-zone.
“Ik wil klinken op een nieuw jaar vol mogelijkheden en uitdagingen”, klonk het tijdens de nieuwjaarsspeech van Roland Van Gasse, . “Er is vorig jaar door de TTS ondernemingsclub heel wat werk verzet maar het meeste gebeurd achter de schermen zodat niet altijd duidelijk voor de leden wat de meerwaarde is van onze club.”
De voorzitter hoopt dat in samenwerking met de gemeente Temse, de stad Sint-Niklaas en de provinciale besturen in 2018 enige vorm zal gegeven worden aan de snelle realisatie van de vele lopende dossiers.
“Er is het fietspaddossier tussen de N16 en de Houten Schoen, dat heel belangrijk is voor de Hoogkamerstraat, wat in de laatste fase tot uitvoering komt. Dit dossier valt ook samen met de ontsluiting van de TTS-zone, via een extra rijstrook rechtstreeks naar de E17, en de daarbij horende heraanleg van de Hoogkamerstraat, Kapelanielaan en het kruispunt met de N16. Ook daar heeft Agenschap Wegen & Verkeer ons beloofd, en hopelijk zijn dit geen loze beloften, dat dit op korte termijn zal gerealiseerd worden. En dan is er ook het dossier van de oostelijke tangent, we zijn er nog maar een 10, 11, 12 jaar mee bezig. Dat blijft aanslepen maar er blijkt nu toch voorzien te zijn om dit te realiseren tussen 2020 en 2022.”
Naast al die belangrijke dossiers is er ook de verkeers – en parkeersproblematiek in de TTS-zone.
“Dit is zeer belangrijk maar blijkbaar een bijzonder moeilijk dossier”, aldus Van Gasse. “Dit moet met veel omzichtigheid behandeld worden maar toch met de nodige realiteitszin voor de veiligheid en de doorstroming in onze industriezone. Dit is een probleem dat in 2018 moet opgelost worden. De algemene veiligheid en het onderhoud van het industriepark wordt dagelijks opgevolgd. Tot slot wil ik nog zeggen dat onze ondernemingsclub mee betrokken is in de stuurgroep voor studie van de de herontwikkeling van het industriepark. Interwaas is de projectleider die met dit revitaliseringsproject de kwaliteit van het bedrijventerrein moet verhogen en de levensduur verlengen. Dit moet resulteren in een nieuw beleid afgestemd op hedendaagse bedrijfsvoering en een antwoord bieden op alle knelpunten binnen een industriepark.”
Meer foto’s, klik hier
Geen paniek, ze zijn al jaren bezig met een oplossing voor de mobiliteitsproblemen van de Hoogkamerstraat. De gemeente Temse geeft vooral prioriteit aan het gemotoriseerd verkeer, voor de fietser wordt het gevaarlijker. Door die onveilige keuze van Temse zijn de onderhandelingen met Sint-Niklaas en het agentschap wegen en verkeer lang blijven aanslepen, zij gingen lang niet akkoord met de onveilige voorwaarden van Temse.
Lees meer: https://www.apache.be/gastbijdragen/2017/10/18/temse-in-de-knoop-veilige-fietspaden-opofferen-voor-bedrijfsinrit/